LIVSKUNST & LIVSSKIFTE

Min tilgang til integrativ psykoterapi og kropsterapi er levende, kreativ og relationel orienteret med en spirituel dimension. Igennem et væld af tidlige prægninger og oplevelser, udvikles din sjæl, som har sine helt unikke sjælskvaliteter og formål. En del af kunsten ved livet er, at integere og leve i samklang med dit ego essens og sjælskvaliteter - husk hvem du er. Mærker du indre tomhed eller rastløshed har du måske glemt det, eller aldrig mærket denne dybe indre fredfyldte forbindelse. Så er det tid til et livsskifte, en dybere personlig selvudforskning.

Uanset terapeutisk metode, arbejder jeg med at gøre vores samarbejde og relation imellem os, betydningsfuld. Som et vigtigt element der kan hele sår, bringe håb og dermed skabe nye positive erfaringer i livet, som gør at vi tør forbinde os til os selv, og åbne hjertet igen. Det handler om at skabe kunst med de kvaliteter og det liv, som er blevet givet dig. Livskunst. Jeg er vild med den japanske Wabi-Sabi-filosofi, som handler om at se skønheden i det uperfekte. Det kan overføres til, hvordan mennesker med fordel kan hylde de "fejl" og oplevelser, vi har i bagagen ved at have gennemgået noget svært eller traumatisk. Disse oplevelser har potentialet til at gøre os dybere som mennesker og derfor ligger der ressourcer i at hylde vores erfaringer og forstå hvordan de har præget os, så vi kan trække læring, visdom derfra.

Jeg er drevet af en kærlig medfølelende nysgerrig på dig som menneske og sjæl, hvad længes du efter? Og hvordan står de tidligste grundsår og prægninger/problematikker i vejen for dit lys? Hvad er det i dig, som længes efter at blive forløst fra fortidens svigt, tab og sorg. Hvad længes efter at blomstre og udfolde sig af (tilbageholdt) kærlighed, skaber-kraft, glæde, kreativitet og lyst? Hvad får dit hjerte til at danse?

Bag ethvert traume, er der altid en sorg. Sorgen kan splintre hjertet, og fryse det til is for at undgå at opleve smerten ved svigt og tab igen. Og det kan også - med tiden - åbne hjertet endnu dybere. Hvad du end vælger, er altafgørende for din livskvalitet. Jeg har god erfaring med tab og sorg, og derfor kan jeg med medfølelse og omsorg lede dig igennem en sund sorgproces. Vi er sociale væsener, vi er ikke øde øer. Hold hjertet åbent❤️

FORLØB

Jeg tilbyder skræddersyede krops- og psykoterapeutiske forløb for dig, som mærker længslen efter et livsskifte og en bæredygtig forandring i dit liv.   Min sjæl er her for at skabe mening igennem at inspirere, støtte og motivere dig til at skabe kunst med dit liv uanset din bagage. At kunne tackle livets kontraster, at danse med egoets forsvar og essensens gnist, så din sjæl kan fylde dit liv med næring, livsglæde og kærlighed.

Sessionerne tager udgangspunkt i at bevidstgøre den dybe sammenhæng imellem krop, psyke og sjæl og kombinerer:

- Eksistentialistisk psykoterapi

- Oplevelsesorienteret psykoterapi med øvelser på gulvet

- Bevidstgørelse og udforskning af kroppens autonome sansninger og symptomer i stol og på briks

- Forløsning af ubevidste spændinger via blid berøring og kropsterapi som bevidstgør og åbner indestængte fælelser og tilbageholdte reaktioner

- Energiarbejde på briks i forbindelse med forløsning af symptom eller udfoldelse af kerne/kvaliteter

- Fænomenologisk og systemisk familieopstilling

- Individuel opstilling på gulv af problematikker følelser, relationsarbejde mm.

- Oliemassage for afspænding og harmonisering af krops- og egopanser

- Bevidstgørelse af forsvar, delpersonligheder, familieroller- og prægninger

- Indre barn healingsprocesser og forløsning af internaliserede forældrestemmer - kernearbejde

- Styrkelse, udfoldelse og integration af den indre kerne og "jeg-forbindelse”

- T-GØK Traumeforløsende guidede øjen- og kropsbevægelser m. forstærkning af forsvar/symptomer

- Dybt forløsende Relationel Integrativ Åndedrætsterapi 3 timers sessioner

Personlig erfaring og kendskab til: ACA 12 trin program inkl. sponsor erfaring, pleaser/medafhængighed, omsorgssvigt, skilsmisse, usunde parforhold, voksent barn af en alkoholiker, anbringelse udenfor hjemmet, stressbelastning, angst, depression, relationelle udfordringer, sorgarbejde og tab af forældre mm.

Kontakt mig for en uforpligtende telefonisk samtale

Charlottenlund
Helsingør

kr. 900,-