Monica Christiane Winther

KROPS- & PSYKOTERAPEUT (2012)
RELATIONEL BIOLOGISK CHOK | TRAUMETERAPEUT
STIFTER | EJER AF CENTER FOR INTERGRATIV TRAUMEBEHANDLING

Jeg har mere end 25 års erfaring i arbejdet med mennesker. Med en baggrund som sygeplejerske, suppleret med to psykoterapeutiske uddannelser, har jeg et unikt udgangspunkt for at arbejde integrativt med psyko - og traumeterapi. Jeg følger hele tiden med i seneste forskning om chok-traume behandling, neuropsykologi, neurovidenskab og psykoterapi i det hele taget. Jeg har desuden en omfattende viden om kræft og arbejdet med døende samt sorgarbejde.

I mit terapeutiske virke, arbejder jeg integrativt i et dynamisk samspil mellem samtaleterapi, kropsterapi, nervesystemet, relationsarbejde (parforhold, relationen til dit barn/børn og andre betydningsfulde relationer) tegneterapi, holistisk åndedrætsterapi, samt det der åbner sig undervejs – om det er behovet for at komme ud i naturen eller andet. Det er forskelligt fra person til person, hvad der virker støttende og forløsende, men fælles er, at det handler om at bevidstgøre de dybere og ofte ordløse lag af traumer og deres tilknytningsrelaterede og oplevelsesbaserede sammenhænge samt kontaktens betydning. At forløse den fastlåste energi i tilstanden. Jeg er meget optaget af arbejdet med og forløsningen af traumer, herunder skyld, skam, afsky, ensomhed, følelsen af isolation, tab af energi, kollapstilstande, forkerthedsfølelser, afhængigheder, depressioner, angst, indre uro.

Hjemme hos dig/jer

Monica Christiane Winther
"Certificeret Spirituel Integrativ Krops- & Psykoterapeut"
Trehøjevej 47A