Gitte Søttrup

Gitte er færdiguddannet sygeplejerske i 2002, og har arbejdet indenfor det neurologiske speciale. Hun brændte her for at arbejde med de studerende, og fungerede som klinisk underviser. Efter 800 km på den franske Camino sammen med sin daværende 13- årige søn stod det helt klart for Gitte, at hun skulle starte på Den Spirituelle, Integrative Krops- og Psykoterapeut uddannelse på Tobias Skolen, hvorfra hun er færdiguddannet i 2021.

Sideløbende med Gittes terapeutiske praksis i Viborg, arbejder hun terapeutisk i TUBA, som tilbyder gratis hjælp til unge, der er vokset op i familier med misbrug.

”Kroppen husker det vi forsøger at glemme - heldigvis”

At være terapeut og se mennesker folde sig ud, som dem de dybest set er, er for mig det mest
meningsfulde job, og det fylder mig med stor glæde og ydmyghed.

Jeg brænder for at hjælpe mennesker til at genfinde ro i deres nervesystem. En ro, som mange
ikke kan huske, hvordan føles, fordi det alt for højt aktiverede nervesystem er blevet normalen.

For mig hænger psyken, sjælen og kroppen uløseligt sammen, og jeg oplever, at når vi arbejder
igennem kroppen, kommer vi hurtigt dybt ind, hvor det oprindelige sår, traume eller sorgen
sidder, og herfra kan det bearbejdes via psyken.

Kropsterapien er for mig derfor essentiel, og jeg oplever det som nærmest magisk, når et menneske efter et helt liv ”i hovedet” overgiver sig til sin egen krops visdom.

Gitte Søttrup